lördag 10 april 2010

Sibbeträning!

Oii gente!
Nu har jag precis kommit hem från stallet, efter att ha ridit Sibbe i paddocken för Annie. (:
Vi tränade dressyr och galoppombyte! :D
Han lyckades byta galopp 2 eller 3 gånger. :)
Det var ganska skojj. :)
Sen skulle jag hämta Esma i hagen, eftersom hon och Sibbe ska "knäckas" av kiropraktorn idag! :S
Men Esma började bara galoppera runt i hagen istället!
Och då kom även Nanna igång! -_-
Så Anette fick hjälpa mig att fånga Esma! xD
Sen skjutsade pappa hem mig...
KÄNNER ATT JAG HAR FÅTT HÅRDTRÄNING DENNA VECKAN! Ha,ha.
För övrigt så har veterinären varit hos oss, och röntgat Mirandas hovar... Och igår fick vi resultaten...
Hon får bara gå som sällskapshäst, efter som hon har haft fång och de tidigare ägarna har inte gjort något åt det. Men så sa veterinären 3 förslag till oss...
1. Låta henne få en behandling, att bli fångskodd, men det bara KANSKE hjälper.
2. Att låta henne somna in
3. Att hon får gå som sällskap, men att hon inte får göra några övningar eller tränas hårt till något.
Så vi valde 3:an <3

Nu ska jag göra läxa, och så. Men jag tror att jag kommer blogga mer sen. :D

PUSS

1 kommentar:

  1. Svar: Tack så mycket, detsamma! jaa, den är lite cool, hihi. ;P

    SvaraRadera