fredag 9 april 2010

Långrunda med Voffsarna! :D

Hej!
Nu är klockan 18:37.
Och först vid 11 i morse intervjuade jag en person till mitt skolarbete, som jag ska jobba med nu... "/
Och efter det åkte jag hem, och sen så ringde Eve, och vi gick en runda med hundarna :D.
Vilket gick sådär! xD
Det var meningen att vi skulle ta en genväg genom 'Belles håla'... vilket blev en "senväg".
Det var en å som vi skulle komma över, och Eve gick före och kollade, alltså gick över en stenmur, där det var vatten på andra sidan... som hon klev i, och blev dyngsur... (!)
VI var tvugna att gå hem till henne så hon fick byta skor och strumpor...
Sen så gick vi den TORRA vägen till snigelstigen/näktergalsstigen. (SKOGEN)
När vi väl var där, så släppte hon Saga, och jag släppte Mimmi.
Mimmi sprang och "sökte" efter Eve och Saga, vilket gick hyfsat, och jag bad Eve säga åt Mimmi att söka efter mig. Vilket också gick hyfsat... ^^'
När Mimmi precis kommit fram till mig så hörde jag galopperande steg, då skuttade det förbi jättestora rådjur!(?)
Eller dem såg stora ut eftersom jag blev väldigt chockad... x'd... -.-'
Vi fortsatte gå i skogen tills vi kom till ett träd där Eve klättrade upp, och jag band Saga i ett träd precis under. Mimmi och jag stod nedanför. :) (Jag som har fobi för att klättra i träd.)
Vi småpratade lite, och så frågade jag henne: "Skulle du inte börja på Freestyle med Saga??"
Och hon svarade och så.
Sen så provade hon att ge Saga kommandon uppifrån trädet, vilket gick bra. :)
Så sa hon att "Woow, va kul det var när man märker att hundarna fattar vad man säger, även fast man sitter i ett träd!"
Och jag sa: "Vi kanske skulle skapa en ny sport som heter 'Treestyle'.."
Asså... Freestyle, Treestyle... xD Där var jag lite vitsig! :D

Sen på vägen hem, så pratade vi lite om... spöken xD.
Så hörde vi en häst komma galopperandes bakom oss, så vi vände oss om, men... det var inget där. ;O
Ca 2-3 KM bort ligger stallet Ebbetorp, och de har hagar precis brevid vägen där vi gick. Men dte var ingen häst i hagen... Oo' Eftersom det lät som hästen kom precis, precis bakom oss... så blev allt ännu lustigare... x'D
Sen så "vågade" inte Eve gå hem själv genom skogen, så hon följde mig till skogens slut och svängde hem därifrån. ^^'
Haha! Alltså, jisses vilken cirkus! Oo'
Det var min dag det, nu ska jag äta och sen ta tag i läxan tror jag... -_-'
Bloggar kanske mer sen ^^ <3

PUSS

1 kommentar: