tisdag 20 april 2010

Framsteg inom ridningen! (y' SkolDM 2011! (a'

Hej!

Idag var det skola igen då!... ¬¬ Haahaa!
I dag var väl skolan ovanligt lugn... eller så var det bara jag som stängde av öronen! x'D
Efter skolan så tittade jag lite på TV... jag tittade på nått modeprogram... asså... shiet! Vissa kläder ser ju förJ*vlig* ut! Oo'
Asså... ja... jag ska inte skriva om det... jag blir bara irriterad... :S
Men i alla fall!
Sen så åkte jag till stallet, och red Sibbe.
Jag, Freja och Anette red till sommarhagen, och red lite där.
Jag och Freja hoppade oxå. (: Och Sibbe var JÄTTEDUKTIG idag!
Jag känner riktigt att han har blivit mjukare i kroppen, för nu tog han ut de snäva svängarna, istället för att dra ner huvudet och "sjunka ner i marken", så tog han upp huvudet lite och böjde på kroppen och använde rumpan lite mer! Det är mycket bra framsteg! :D Och nu har jag lärt mig att se vilken galopp hästen jag rider har. (Alltså, höger/vänster galopp för er som inte förstår ;D) Och emellan en liten kombination i en uppförsbacke så galopperade han mjukt, men med takt och arbete. :)
Och han kom även rätt på hindrena :) Han jobbade även mer med kroppen, och inte bara med benen, och han bockade inget alls idag! :D (y'
Men mamma säger att det är efter att kiropraktorn "knäckte" bort det onda i ryggen! Tack så mycket Kiropraktorn! :D
När vi kom tillbaka till stallet så red Anette Nanna lite i paddocken, eftersom Nanna inte har så jättebra kondition så orkade hon inte göra så mycket i sommarhagen. Så vi tränade lite på plan mark sen! :) Och Sibbe var jätteduktig där med! :) Och han fick även galoppera av sig! :) Det tyckte han var skojj! Och det förstår jag! Han fick verkligen släppa loss!
Sen när vi skrittat av dem, så tog vi in dem i stallet och borstade lite, och jag ställde in Sibbe i boxen. (:
Sen skulle Freja skritta lite på Esma, och då stod jag och pratade jag lite med Linda (Frejas mamma).
Sen efter en stund åkte jag och mamma hem! Och nu... ja... så sitter jag här.

Jag har planer på att tävla i skolDM nästa år! :) 2011! (a' Hoppas det går då! <3

Ska sova nu tror jag!! :) -)

Puss!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar