onsdag 19 maj 2010

Vilse...

Hej!
Jag har kommit på att jag har dåligt lokalsinne... *s*

Igår:
Red jag med Ellan, hon skulle flytta sina hästar, Alfa och Audna (uttalas Öjna), till Rinkaby, igen! -^^-
Så vi skulle rida dem från Uddabo som ligger i närheten av Kimramåla mellan Trekanten och Nybro. Allt gick super, tills vi skulle svänga till höger och vi insåg att vägen inte fanns,, eller jo, i form av en grusväg med trafikbockar där det stod att mina inte fick köra eller gå på...
Så vi tänkte "vi ska väl in i trekanten då?", så vi red en bit, och så kom vi till en skylt som pekade till vänster, att det låg ett hundpensionat 1 KM bort.
Så vi visste in vart vi skulle... :'s
Men eftersom Audna är rädd för trafik, så fick hon ryck eftersom vi stod på bilvägen...
Så Ellan fick hoppa av, sen kom det en stor J*VL* lastbil med timmer på alla 3 flaken och dundrade förbi, så Audna fick spatt och skutta o hoppa, och då hoppade Alfa ut i vägen så jag var tvungen att hoppa av i ren chock och panik... o.o
Sen fick vi gå tillbaka ca 6-8 KM ända till Uddabo för att mamma och Mia skulle hämta oss... "/ :O

Idag:
Orientering...
Inte det bästa jag vet...
Mikky och jag träffade Anna W och Pamela i skogen, så vi tog sällskap, sen så gick vi åt fel håll, så vi kom tillslut ut på ett kalhygge...
Vi visste inte var vi var... -_-
Typ... vilse *S*
Och när vi väl kommit in på rätt spår igen, så skulle vi över en å, och när jag hade kommit över så skulle Pamela kasta över min vattenflaska, som träffade ett trä och trillade i vattnet och flöt iväg... -_-'
Efter en stund skulle vi hoppa över en å igen, och på vägen hade vi träffat Eve, Bettan, Elina och Johanna, så Eve stog sats och hoppade, och så tog hon tag i något som stöd, tills hon insåg att det var ett elstängsel,,, MED EL... -_-'
*SUCK*
När vi skulle hem, så hittade vi inte rätt, och vi fick vända och gena över lite grejer som pinnar och taggbuskar typ... -.-' ^^'
När vi väl visste var vi va så såg vi Janne och Linda stå vid en å med rep och grejer, då var det en liten älgkalv som hade tappat bort sin mamma, och blivit rädd av alla elever, så den hade trillat ner i ån,,, :( Stackare, va rädd den va...
Men till slut, så kom vi tillbaka, och hade lera ända upp på benen och i knävecken var det lera.. -_-'... Lool

Så jag har inte världens bästa lokalsinne... -_-'
:''ooo

Nu ska jag snart rida med Ellan!!! :) <3

Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar