onsdag 8 december 2010

Random rubrik

Hejsan alla kära läsare! ;D
Tyvärr har jag inte uppdaterat bloggen på ett par dagar.
Har helt enkelt inte orkat... ._.
Nu när min dator är i trekanten på "operation" så använde jag ju mammas bärbara dator! Helt OK,
Men jag saknar mina bilder, så därför har jag inga inlägg med bilder just nu! ^^ <3
Uhm,.,
Idag har det vart skola då, som vanligt. Det var en helt vanlig, grå, kall och snöig dag! ^^'
Uhm...Efter skolan, åkte jag till stallet med Evelina (http://heyevee.blogspot.com/) och vi tolkade Sibbe, för dom som inte vet, är tolka att man sätter en kör- eller tolksele på hästen, och man spänner för en kälke/ pulka/ tefat eller något liknande, sen sitter den ena i åksaken, och den andra ride på hästen, :) Sen bär det av i snön så det ryker om det! ^w^
Iaf, vi tolkade Sibbe, och det gick jättebra.
Han bockade ett antal ggr, antingen glädjeskutt, eller "jag vill inte springa"-skutt! :3
Och en gång flög Eve av i skuttet! ^^
Och en gång galopperade han, så jag åkte in i staketet i en sväng, x'D Härligt!
Efter det tog vi in dom andra hästarna fodrade, och gav Fnisse (stallkatten) mat! :)
Sen gick vi  upp till grisarna och "getarna" och gav dom mat och vatten! :D
Och jakten på vår brödtjuv fortsätter!
"Tomten" har inte tagit påsen med frukt,, än,,
Börje, vår granne, misstänker en mård... en läskig sak, som dödar kaniner! :o <3

Igår, var det oxå en vanlig, grå skoldag...
Men hade utvecklingssamtal, och fick reda på att jag har VG i bild! c': HappyFaaace! :'D
Sen åkte jag till stalle och mötte Linda, och vi tolkade Sibbe, ^^
Vilket var väldigt skojj! :D
Tack för en härlig stallstund! :3

Mina planer för imon blir att träffa Mikaela, som jag inte har träffat på evigheter! *saknaden är stor*
:) Ska bli trevligt! Besta venn! :) <3

Nu ska jag snart sova gott folk!
Hoppas ni har haft en härlig dag i snön! ;)
Jag vet, det hjälper inte att jag klagar! XD <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar