söndag 19 december 2010

En 'snöig' dag!

Hej!
Idag har jag vart i stallet med Evelina (http://heyevee.blogspot.com/) , trevligttrevligt! =)
Vi sov över från igår.
Tittade på första Scry Movie! X'D
Dom är ju ganska skoj! ;P
Uhm, iaf!
Idag i stallet;
Först fodrade jag o Eve hästarna, ca... kvart i 9, sen tog vi in Sibbe o Esma, och red dem!
Vi red "ArneSvängen", där det var snövallar upp till magen på Sibbe, och upp till knäna på Evelina, eftersom Esma är något mindre än Sibbe! ;)
När vi ridit en bit, skulle vi trava, Sinbad travade först, och allt gick bra, tills jag hörde ett skrik...
Då hade Eve (självklart) trillat av! ;D
I en av dom största snödrivorna! x'D
Så här gick det till: Hon började glida, från sida till sida, och precis när hon skulle komma i balans på Esmas rygg, så kom en snödriva, med skare på... som "fällde krokben" på henne! x'D
Det blir MYCKET kakor du får baka Eve! ;D
Sen skulle vi tolka Sibbe!
Det gick jättebra efter ett tag,,,
Men först så kunde jag inte hålla mig stadigt i pulkan, så jag flög framlänges och släpades på magen efter Sibbe en bit! ;D
Härligt! ^^'
Sen efter det, tog vi in honom, och fixade lite, och så...
Sen åkte vi hem! :)
Härlig dag!
Imon är det Måndag!
Ska till stan med mamma då!!!

(Är fortf. tillgänglig i chatten! :D)

PUSS

//L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar