torsdag 16 juni 2011

Dikt; Blomman.

Kärlek.
Kärlek till dig min vän.
Du som jag precis mött.
Du vackra individ.
Du vackra blomma.
Du är mig kär och jag vill aldrig släppa.
Du vackra blomma ligger mig varmt om hjärtat.
Jag springer genom ett hav av kopior men ser endast dej.
Jag springer i mörkret med dig som mitt ljus.
Jag släpper dig aldrig med tanken.
Oh, du vackra blomma.
Du är mig kär och jag vill aldrig släppa.
I min ensamhet sitter jag och tänker på dig.
Jag undrar vad du tänker.
Jag undrar hur du känner.
I din varma blick, jag ser ett leende.
Du står där så vacker, och så fin.
Min blomma.
Min blomma.
Du står där prydd i en vacker skrud.
Utan kyla utan mörker.
Du ler ett glimmande leende som pärleglans, och jag känner hopp.
Du vackra individ.
Du vackra blomma.
Ännu har du livet kvar.
Ännu har du hopp.
Sluta aldrig le.
Ditt leende är det vackraste på denna gjord.
Min blomma.

- Dikt av Linnea Hasselquist.
Och Copyright ofc! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar