måndag 7 mars 2011

Jaja

Att visa den du är är svårt..
Att höra sanningen är hårt..
Jag skiver kärlekssånger..
För att visa min ånger..
Se dig törsta efter kärlek,
Det gör mig blek,
Vara den jag vill vara...
Är inte den jag är...
Jag vill bara höra dig svara...
Eller se ditt leende där...
Du är en trogen vän...
Sist jag såg dej, det var längesen...
Men jaja,
Sånt är livet,
Man tar altt förgivet...
Framtiden och föväntan..
Och dess plågsamma längtan...
Jag vet varken in eller ut...
Jag vill skrika högt...
Men ur mig kommer bara ett litet... tjut...
Till tårarna finns ingen orsak...
Det känns bara som om nån huggit mig med en kniv där bak...
Allt som hänt sätter sina spår...
Och jag vet inte om jag tillbaka hoppet får...
Men jaja,
Sånt är livet,
Man tar altt förgivet...
Framtiden och föväntan..
Och dess mystiska längtan...
Jag ångrar inget jag gjort...
Men nu är det dags att välja väl mina kort....


~~ Puss

//L

1 kommentar:

  1. Älskar dikten nea!!!!!!!!!!!! :D <3


    / waldorfbarnet julia xD

    SvaraRadera