måndag 7 mars 2011

...

Funderar...
Jag älskar att sjunga...
Men jag har HEMSK scenskräck...
Hur tränar man bort det?
Jag hatar allt som har med att "vara" inför folk..
Som att prata eller då sjunga, eller spela teater, eller spela piano etc...
Men som sagt..
Hur tränar man bort det?
Skulle jag kanske "facea draken" som pappa brukar säga?
Och ställa mig på scen och sjunga inför människor?
Bara låta allt vara?
Strunta i vad alla tycker?
Nejnej..
Det kan jag så klart inte...
Inte lilla Nea...
Jag är alldeles för liten för det..

Nån som har nåt förslag?

2 kommentarer:

  1. jag är som dig nea. men däremot så vågade jag upp på scenen när vi hade show i nian. jag vågade sjunga en låt själv. men jag säger aldrig mer, jag trodde att jag skulle svimma fast det gjorde jag inte. ja du nea jag vet inte riktigt hur du ska träna bort det. jag är i alla fall glad för att jag vågade upp på scenen själv och sjunga en låt

    SvaraRadera
  2. Du har inte testat att spela piano eller ngt samtidigt som du sjunger?
    Jag har också scenskräck, men jag upptäckte idag att jag kände mig mycket säkrare om jag spelade gitarr samtidigt som jag sjöng. Plötsligt vågade jag sjunga... skulle visserligen inte vilja stå på en scen och göra det, men det gick mycket bättre med tanke på att jag typ inte ens vågat sjunga inför klasskompisarna innan, haha ;)
    Try it! :D

    SvaraRadera