lördag 14 augusti 2010

Ett steg nämare målet vi missade...

Jag ville bara berätta att Sinbad är en av dem mest underbara hästarna i världen!
För inte så länge sedan gick vi nästa omkull när vi skulle hoppa en oxer, (två hinder tätt intill varandra, hästen ska hoppa båda samtidigt).
Precis innan hoppet, stannade han, och satte ena framhoven mellan hindrena, och ville gå framåt, när det inte gick, så snubblade han, och la sig på frambenen (liknande en kamel), och hela hindret väl näst intill över oss, precis när han var på väg ner mot marken, fick han fäste i sanden och reste sig upp.
Jag provade att hoppa ett lite mindre hinder, men han vägrade.
Dagen efter tänkte jag att han skulle nästan ha glömt det som hänt, men inte då, han vägarde nästan för bommar på marken t.o.m.
Antagligen började han tvivla på mig, men efter lite galopper på grusvägar, mysiga ritter i skogen, och lite små dreassyrträningar i paddocken har han fått upp förtroendet för mig! :)
Så idag,
Hoppade jag ett 40cm-hinder för första gången på ca 2-3 veckor! :)
Och han klarade det! :)
Känslan var fantastisk, att min prins kan hoppa igen! :) <3
Nu ska vi börja träna igen, steg, för steg! :)

Älskade Sinbad! <3
Du är min ängel och min prins, du finns alltid för mig, och vi har kul tillsammans! <3
Tillsammans är vi oslagbara! <3
Du är min Ängel! (L) <3

Puss gonatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar